Noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R este cel mai performant model de serie lansat vreodată de constructorul francez. Rădăcinile lui se trag din istoria francezilor în motorsport şi sarcina sa este să continue legenda creată de Megane R.S., oferind tehnologia şi experienţa dobândită de Renault Sport pe circuit.
Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R are acelaşi propulsor de 1,8 litri şi 300 de cai-putere folosit şi de versiunea Trophy, iar pentru a creştere performanţele modelului cei de la Renault nu s-au bazat pe mai multă putere, ci au dezvoltat alte trei capitole ale maşinii.
Reducerea drastică a greutăţii. Această operaţiune s-a concentrat pe orice detaliu, de la eliminarea banchetei din spate la jantele din carbon (opţionale) sau evacuarea din titan. Rezultatul a fost o scădere a greutăţii de 130 kilograme faţă de Megane R.S. Trophy, fără opţiuni.
O suspensie nouă, mai uşoară şi cu rezultate mai bune, amortizoare ajustabile, anvelope Bridgestone Potenza S007 şi, opţional, sistem de frânare cu discuri Brembo carbon-ceramice.
Aerodinamicitatea a fost îmbunătăţită, precum şi circulaţia aerului pe caroserie.
Toate aceste operaţiuni au avut ca rezultat un nou record absolut pentru un model cu tracţiune faţă pe pista Nordschleife de 20,6 km de la Nürburgring, de 07:40.100.
Noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R va fi lansată la vânzare la finalul acestui an, sub forma unei ediţii limitate de 500 de modele.